پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150367
نرخ بيکاري افراد ۲۵ تا ۲۹ سال کشور
تاریخ انتشار : 1393/11/11 08:22:23
نمایش : 1068
بر اساس آمارهاي منتشر شده از سوي مرکز آمار نرخ بيکار پائيز در بين جوانان ۲۵ تا ۲۹ سال کشور ۱۶.۱ درصد بوده و ۵۴.۳ درصد اشتغال در بخش خدمات متمرکز است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،طبق اعلام مرکز آمار ايران براساس نتايج آمارگيري نيروي کار سهم اشتغال در بخش کشاورزي و مردان ۲۵ تا ۲۹ ساله ۳.۲ درصد، در بخش صنعت ۴۲.۵ درصد و خدمات ۵۴.۳ درصد اعلام شده است.

همچنين سهم اشتغال در بخش خصوصي براي مردان ۲۵ تا ۲۹ سال ۸۶.۸ درصد، عمومي ۱۴.۲ درصد و نرخ بيکاري بين افراد ۲۵ تا ۲۹ ساله ۱۶.۱ درصد اعلام شد.

علاوه بر اين، نرخ بيکاري پاييز به ۱۰.۵ درصد رسيد، در حالي که اين نرخ در تابستان ۹.۵ درصد بوده است.

 طبق تغييرات شاخص هاي نيروي کار در پاييز ۹۳ نسبت به پاييز ۹۲ بسته نقاط شهري، روستايي و جنس، نرخ اشتغال بين مردان و زنان در کل کشور ۰.۲ درصد نرخ اشتغال کاهش و نرخ بيکاري ۰.۲ درصد افزايش پيدا کرده است.

به تفکيک استان‌ها آذربايجان شرقي ۱۸.۵ درصد از سهم اشتغال در بخش کشاورزي را به خود اختصاص داده و آذربايجان غربي هم ۳۰ درصد از سهم اشتغال در اين بخش را به خود اختصاص داد.

در ادامه، استان تهران با کسب ۰.۸ کمتري سهم اشتغال در بخش کشاورزي را دارد، اما استان خراسان شمالي با ۳۸.۵ درصد بيشترين ميزان اشتغال در بخش کشاورزي را به خود اختصاص داده است.

در صنعت هم استان يزد با ۴۹.۶ درصد بيشترين سهم اشتغال را دارد، اما استان آذربايجان غربي در بخش صنعت کمترين سهم اشتغال را کسب کرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html